A A+ A++ K K K

Grupa I

2020-03-24 21:05

Nauczycielka grupy I:

- pani Klaudia

Pomagać będą pani Beata i pani Natalia.

 

Nadszedł Kwiecień, a my z radością przypominamy sobie marcowe przygody!

W pierwszym tygodniu marca wyjaśnialiśmy pojęcia: kino i teatr, kształtowaliśmy postawę otwartości na uczestnictwo w kulturze, wdrażaliśmy się do właściwych zachowań w kinie i teatrze. Zapoznawaliśmy się z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf), rozwijaliśmy umiejętność analizy sylabowej. Rozwijaliśmy umiejętność poruszania się po planszy do kodowania, przeliczania kroków i stosowania wyrażeń: do góry, obrót, w bok. Bawiliśmy się w teatr przy bajce „Czerwony Kapturek”, tworzyliśmy maski i występowaliśmy na przedszkolnej scenie. Kupowaliśmy i sprzedawaliśmy bilety do teatru i odszukiwaliśmy swoje miejsca – zgodnie z tym co mieliśmy na bilecie. Rozwijaliśmy kreatywność i wyobraźnię, pobudzaliśmy i stymulowaliśmy zmysły, utrwalaliśmy znajomość zasad właściwych zachowań w instytucjach kultury. Dzięki zabawom dramowym i parateatralnym dziecko uczy się ról społecznych, rozwija wyobraźnię, uczy się w bezpiecznych warunkach przeżywać silne i nieprzyjemne emocje. Warto aranżować z dziećmi takie zabawy i wykorzystywać je np. do oswajania lęków.

W drugim tygodniu przyglądaliśmy się zmianom, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną. Wspólnie obserwowaliśmy wiosenną pogodę i to jak się zmieniają krzewy i drzewa, czy kwitną już pierwsze wiosenne kwiaty. Poznaliśmy nazwy ubrań i obuwia oraz ich stosowanie, zapoznawaliśmy się ze zwrotem ubierać się na cebulkę, kształtowaliśmy nawyk ubierania się adekwatnie do pogody, wpajaliśmy ostrożność w doborze garderoby. Zapoznawaliśmy się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi. Zapoznawaliśmy się z przysłowiem W marcu jak w garncu i wspólnie stworzyliśmy kolorowankę do przysłowia w wersji XXL. Kształtowaliśmy świadomość różnorodności zjawisk atmosferycznych, uczyliśmy się wyrażania siebie poprzez różne formy, m.in. dramę. Poznawaliśmy pojęcie kalendarz pogodowy i nazwy zjawisk atmosferycznych, doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, porównywania i wykonywania innych czynności matematycznych, kształtowaliśmy umiejętność prowadzenia kalendarza pogodowego, wdrażaliśmy się do systematycznej pracy. Poznawaliśmy nazwy ptaków przylatujących do Polski na wiosnę, kształtowaliśmy orientację w przestrzeni, rozwijaliśmy umiejętność szybkiego reagowania na sygnał, rozwijaliśmy wyobraźnię dźwiękową, budowaliśmy wrażliwość na otaczającą przyrodę. Wyjaśnialiśmy zjawisko powstawania tęczy, pobudzaliśmy zmysły poprzez zabawy mieszaniem kolorów.  

W kolejnym tygodniu obchodziliśmy pierwszy dzień wiosny.  Zapoznawaliśmy się z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, kształtowaliśmy nawyk sprzątania, zwracaliśmy uwagę na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie, kształtowaliśmy nawyk systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce. Nauczyliśmy się rozróżniać cebule jadalne i kwiatowe, utrwalaliśmy znajomość zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku, rozwijaliśmy motorykę małą, doskonaliliśmy umiejętności językowe poprzez wykonywanie własnych eksperymentów językowych, rozwijaliśmy umiejętność współpracy. Doskonaliliśmy umiejętność klasyfikowania, przeliczania oraz układania sekwencji i szeregów, utrwalaliśmy nazwy wiosennych kwiatów, poszerzaliśmy wiedzę o czynnikach niezbędnych do życia rośliny.  Przygotowaliśmy doniczki w których później zasialiśmy owies, o który dbaliśmy systematycznie przez cały tydzień. Obserwowaliśmy jak się zmienia i rośnie.  Utrwalaliśmy wiedzę na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną, kształtowaliśmy słuch muzyczny i wyobraźnię, rozwijaliśmy wrażliwość na otaczającą przyrodę, wzmacnialiśmy relacje w grupie. Utrwalaliśmy wiedzę dotyczącą wiosennych roślin i tego, czego potrzebują one do życia, kształtowaliśmy postawy proekologiczne, otwarte na dobra natury, rozwijaliśmy sprawność manualną.

W ostatnim tygodniu marca rozmawialiśmy o świętach Wielkanocnych. Okazało się że wiele zwierząt które są uznawane za symbole tych świąt można spotkać na wsi. Dlatego zapoznawaliśmy się z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, budowaliśmy postawę szacunku dla zwierząt i przyrody. Utrwalaliśmy nazwy domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawaliśmy i wyodrębnialiśmy poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, kształtowaliśmy postawę otwartości na przyrodę. Zapoznawaliśmy się z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalaliśmy pojęcia: mniej, więcej, tyle samo, budowaliśmy świadomość, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowaliśmy postawę szacunku dla zwierząt. Zapoznawaliśmy się z tradycjami wielkanocnymi, dostrzegaliśmy wartość tradycji, kształtowaliśmy postawę otwartości na różne kultury. Sprawdzaliśmy, jaka jest zawartość koszyczka wielkanocnego, budowaliśmy potrzebę kultywowania tradycji rodzinnych.

 

W kwietniu nasze zajęcia i zabawy dydaktyczne skupią się na następujących tematach:

  1. W świecie książek
  2. Dbamy o naszą planetę
  3. Na wiosennej łące
  4. Kto nam pomoże?

 

Bank pomysłów na zabawy w domu:

  • Wspólne wyjście do biblioteki i wypożyczenie książek do domu.
  • Zorganizowanie dnia bez zabawek, wykorzystanie codziennych przedmiotów do zabawy. 
  • Wspólne wykonanie i puszczanie latawców.
  • Wiosenna koszulka – malowanie farbami do tkanin.
  • „Miś się źle czuje” – zabawa tematyczna.
  • Rozpoznawanie dźwięków, jakie wydają pojazdy uprzywilejowane.
 

Kontakt

Przedszkole nr. 193
ul. Odyńca 61
02-644 Warszawa (Mokotów)

tel. 22 844-38-64
Copyright 2024 Przedszkole 193