A A+ A++ K K K

Grupa III

2022-05-12 15:41

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze gr. III miesiąc marzec 2024r.

W miesiącu lutym braliśmy udział w Koncercie muzycznym oraz warsztatach „Mały inżynier” . Przygotowywaliśmy w ramach zajęć kulinarnych różnorodne pasty. Dodatkowo obchodziliśmy „Dzień dinozaura” oraz „ Dzień pizzy” w czasie którego ćwiczyliśmy aparat artykulacyjny.  Pracowaliśmy wykorzystując klocki  Numicon oraz Logo klocki.

W miesiącu marcu będziemy omawiać następujące tematy:

1.Kolorowy świat

2.Muzyka wokół nas

3.Nadchodzi wiosna

4. Witaj wiosno

5. Jajka malowane

Umiejętności dziecka:

 

  • Współpracuje w zespole. Odczuwa przynależność do grupy.
  • Opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji.
  • Odgrywa role przy użyciu kukiełki.
  • Rozwija logiczne myślenie.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia głoski i sylaby w prostych wyrazach).
  • Rozpoznaje wielkie litery S, Z, Ł.
  • Rozumie zjawisko następstwa pór roku.
  • Chętnie obserwuje przyrodę.
  • Zna niektóre zwierzęta egzotyczne.
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia i pór roku.
  • Wymienia oznaki wiosny w przyrodzie.
  • Zna kolejne etapy rozwoju rośliny (fasoli).
  • Zakłada proste hodowle roślin.
  • Rozpoznaje odgłosy przyrody.
  • Rozumie znaczenie wody w przyrodzie.
  • Wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje, buduje z klocków.
  • Klasyfikuje przedmioty.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru.
  • Przelicza i dodaje elementy.
  • Konstruuje grę matematyczną. Ustala reguły gry.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Zna kształt cyfry 7.
  • Rozpoznaje układy rytmiczne.
  • Ubiera się stosownie do pogody.
  • Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu.
  • Interpretuje muzykę podczas tańca i zabaw ruchowych.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty muzyczne.
  • Śpiewa poznane piosenki.
  • Jest sprawne manualnie. Rozwija sprawność grafomotoryczną. Rysuje po śladzie.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Reguluje oddech.

 

Ćwiczenia wspierające słuch fonematyczny:

1. Odtwarzanie przez dzieci słyszanego rytmu

  • Odtwarzanie przez dzieci rytmu przy pomocy wystukiwania patyczkiem o bębenek, cymbałki.
  • Dobieranie rymów do podanego słowa np. jakie słowa rymują się ze słowem „mama” – dama, tama itp.
  • Dokańczanie rymów – czytanie dziecku wierszyków rymowanych ( np. J. Tuwima „O panu Tralalińskim ) – dziecko ma dopowiedzieć rymy

2. Wyodrębnianie zdań w mowie, słów w zdaniach, głosek w słowach:

  • Dziecko słucha krótkich wypowiedzi w postaci zdań prostych na temat obrazka np. To kotek. On pije mleko. Dziecko ma narysować tyle kresek, ile jest zdań.
  • Układanie zdań przez dziecko na podstawie ilości patyczków / patyczki oznaczają słowa/np.I To Ola
    II Tam stoi Tomek
    III Cela ma małego brata
  • Podział wyrazów na sylaby ( początkowo dwusylabowych, później trzy i więcej sylabowych ).
  • Segregowanie obrazków według ilości sylab.
  • Rozpoznawanie obrazków zaczynających się od tej samej sylaby.
  • Rozpoznawanie obrazków kończących się tą samą sylabą
  • Wymyślanie nazw przedmiotów rozpoczynających się na podaną sylabę ( – bu – buty, budzik, la- lampka, laska, sza- szafka, szalik itp. )
  • Wymyślanie słów kończących się na określoną sylabę np. „ki” : wor – ki, san – ki, zabaw – ki.
  • Wyróżnianie i wybrzmiewanie samogłosek i spółgłosek na początku wyrazu – „ co słyszysz na początku wyrazu ?” ( np. O-la, k-ot, l- ampka )
  • Grupowanie obrazków, których nazwy zaczynają się daną głoską
  • Tworzenie wyrazów na podstawie podanej głoski początkowej
  • Wyodrębnianie końcowej głoski „co słyszysz na końcu wyrazu?” ( np. zup-a, aut-o, pomido-r )
  • Sztafeta wyrazowa – podawanie lub wybieranie wśród obrazków, w których nazwa jednego rozpoczyna się taką głoską, jaką kończy się nazwa drugiego ( np. rak – kot – tor- rolka itp. )
  • Składanie wyrazów z usłyszanych głosek ( mówimy dziecku p-o-l-e ono mówi pole)
  • Podział wyrazów na głoski ( mówimy dziecku koło ono mówi k-o-ł-o )
 

Kontakt

Przedszkole nr. 193
ul. Odyńca 61
02-644 Warszawa (Mokotów)

tel. 22 844-38-64
Copyright 2024 Przedszkole 193