A A+ A++ K K K

Grupa III

2022-05-12 15:41

    

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze miesiąc luty gr. III

         W Nowym Roku  utrwalaliśmy dni tygodnia.  Każde z dzieci zdradziło swój noworoczne postanowienia.  Cyklicznie uczestniczyliśmy w warsztatach „ Mały Inżynier” podczas których dzieci doskonaliły umiejętności interpersonalne z kolegami oraz myślenie przyczynowo – skutkowe. Uczestniczyliśmy ponadto w koncercie muzycznym. Dużym przeżyciem był „ Bal karnawałowy” podczas którego przedszkolaki wcieliły się w bohaterów z bajek i książek. Dzięki uprzejmości i zaangażowaniu rodziny Tomka poznaliśmy kulturę, zwyczaje oraz potrawy wietnamskie. W ramach preorientacji zawodowej dzieci poznały zawody: celnika oraz stewardesy. Dużym wydarzeniem była prezentacja możliwości wokalno – recytatorskich z okazji  „ Dnia Babci i dziadka”.

W lutym będziemy omawiać następujące tematy:

1.TYDZIEŃ UŚMIECHU

2. MALI BADACZE

3. ZABAWY NA ŚNIEGU

4.POZNAJEMY ZAWODY

 

Propozycje zadań dla rodziców:

Ćwiczenia lewopółkulowe - na czym polegają:

  • Są to takie zadania, które stymulują przede wszystkim lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za: analizowanie, przetwarzanie linearne, porządkowanie sekwencyjne oraz wykrywanie relacji. To wszystko ma z kolei wpływ na rozwój mowy, umiejętności czytania, pisania oraz na funkcje intelektualne.
  • Wszystkie ćwiczenia wspierające ten rozwój łączy linearność polegająca na porządkowaniu elementów krok po kroku, od strony lewej do prawej.
  • Jako wspierające stymulację lewej półkuli mózgu uznaje się wszelkiego rodzaju sekwencje, szeregi, relacje a także kodowanie i specjalne układanki lewopółkulowe.

Przykłady ćwiczeń:
Sekwencje

Stanowią ciąg znaków, elementów lub czynności ułożonych i kontynuowanych według pewnej reguły. Dzielą się na wzrokowe, słuchowe bądź ruchowe.

Ważne: W przypadku sekwencji wzrokowych układanie zawsze zaczynamy od strony lewej do prawej, w ten sposób przygotowujemy oko i rękę do czytania i pisania w przyszłości.
W jaki sposób należy je ćwiczyć?

Z najmłodszymi dziećmi zaczynamy od naśladowania sekwencji. Następnie przechodzimy do kontynuowania sekwencji a z dziećmi, które nie mają problemu z tymi dwoma etapami do uzupełniania ciągu. Zaczynamy od dwóch elementów. W miarę zdobywania umiejętności wprowadzamy kolejne i tworzymy coraz trudniejsze ciągi.
Przykłady ćwiczeń:

Sekwencje wzrokowe

Naśladowanie sekwencji

Wycinamy kilka kwadratów z papieru dwóch różnych kolorów, np. czerwony i żółty (bądź wybieramy klocki w dwóch kolorach).

Układamy przed dzieckiem ciąg kwadratów: czerwony, żółty, czerwony, żółty itd.

Poniżej zaczynamy ciąg, czyli kładziemy dwa pierwsze kwadraty, a dziecko prosimy o uzupełnienie dalej, zgodnie z tym co wcześniej ułożyliśmy w pierwszym rzędzie.

Kontynuowanie sekwencji

Układamy przed dzieckiem naprzemiennie 2 kwadraty czerwone i 2 żółte a następnie pytamy dziecko co będzie dalej i prosimy o dołożenie kolejnego kwadratu w odpowiednim kolorze.

Uzupełnianie sekwencji

Układamy kwadraty: czerwony, żółty, pozostawiamy miejsce wolne, żółty, czerwony i pytamy dziecka co wstawi w puste miejsce.

Sekwencje słuchowe

Najprościej ćwiczyć podczas gotowania wspólnie obiadu :) Prosimy dziecko: „włóż do garnka po kolei: cebulę, marchewkę, pietruszkę.” i czekamy na powtórzenie dokładnie w tej kolejności.

Szeregi

Drukujemy obrazki z tym samym elementem o różnej wielkości bądź o różnym stopniu nasycenia kolorami.

Układamy od najmniejszego do największego lub odwrotnie, od najjaśniejszego do najciemniejszego.

 

Kontakt

Przedszkole nr. 193
ul. Odyńca 61
02-644 Warszawa (Mokotów)

tel. 22 844-38-64
Copyright 2024 Przedszkole 193