Nasze przedszkole:
- jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole,
- umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom,
- sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji;
- jest ukierunkowane na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości;
- stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, piękna, prawdy;
- zatrudnia kompetentną, wykwalifikowaną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną, która stosuje nowoczesne metody i formy pracy z dziećmi;
- oferuje zajęcia dodatkowe: umuzykalnienie, plastykę, taniec,
- oferuje zajęcia w ramach rozszerzonej edukacji muzycznej prowadzone we współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury Mokotów: umuzykalnienie, taniec,
- zapewnia opiekę logopedyczną , psychologiczną, terapeutyczną oraz neurologopedyczną
- umożliwia prezentację osiągnięć dzieci poprzez udział w konkursach oraz występach dzielnicowych,
W naszym przedszkolu nacisk kładziemy na:
- Umuzykalnianie dzieci, rozwijanie ich uzdolnień i zainteresowań muzycznych m. in. poprzez:
* udział dzieci w koncertach edukacyjnych, przedstawieniach muzycznych,
* prowadzenie zajęć z wykorzystaniem różnorodnych form muzycznych,
* aktywne słuchanie muzyki klasycznej oraz wykorzystywanie metod aktywnych, m.in.: Carla Orfa, E.E.Gordona, E. J. Dalcroze’a, B. Strauss,
* wykorzystanie w pracy z dziećmi logorytmiki i muzykoterapii.
- Podejmowanie działań o charakterze profilaktycznym w celu przeciwdziałania różnym zagrożeniom występującym w środowisku dziecka;
- Kształtowanie odporności emocjonalnej oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych.
- Rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania i świadomego, celowego działania.
- Poszerzanie wiedzy o świecie przyrodniczym i technicznym – kształtowanie postaw badawczych.
- Otoczenie szczególną opieką dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Naukę języka angielskiego.
- Aktywność teatralną i czytelniczą dzieci.
Wyobrażamy sobie, że nasz absolwent będzie:
- wykazywał motywację do uczenia się i podejmowania wysiłku intelektualnego;
- umiał wykorzystać posiadane wiadomości o otaczającym świecie,
- umiał myśleć w sposób logiczny i abstrakcyjny,
- tolerancyjny wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
- odporny na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami),
- posiadał wyobraźnię muzyczną, wykazywał zainteresowanie muzyką klasyczną,
- wykazywał postawę „badacza” wobec otaczającej go rzeczywistości,
- potrafił współdziałać w grupie (podporządkowywać się poleceniom, normom, umieć współdziałać z innymi),
- przestrzegał zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie,
- prezentował postawę proekologiczną.