Nauczycielki grupy II:
- pani Mariola i pani Agnieszka
Pomagać nam będzie pani Ania
MINĄŁ MARZEC…
Miniony miesiąc był pełen radosnych, wypełnionych ciepłem przygód. Rozmawialiśmy o wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia celu – w wielu różnych aspektach. Witaliśmy wiosnę!
W pierwszym, marcowym tygodniu najwięcej uwagi poświęciliśmy zmianom, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną. Podczas spacerów obserwowaliśmy wiosenną pogodę oraz to, jak zmieniają się krzewy i drzewa, czy kwitną już pierwsze wiosenne kwiaty. Nasłuchiwaliśmy, czy wróciły ptaki. Rozmawialiśmy o marcowej pogodzie. Poznaliśmy przysłowie W marcu jak w garncu i wyjaśniliśmy jego znaczenie. Przy okazji, ćwicząc motorykę małą, wylepiliśmy własne garnki z masy solnej, a kolejno – symbole pogody z kolorowej plasteliny.
W kolejnych dniach poznaliśmy oznaki nadchodzącej wiosny. Oglądaliśmy zdjęcia wiosennych kwiatów: przebiśniegów, krokusów, tulipanów, hiacyntów i żonkili. Staraliśmy się odgadnąć nazwę kwiatka na podstawie opisu. Dowiedzieliśmy się, ze niektóre kwiaty wyrastają z nasion, inne – z cebulek. Uświadomiliśmy sobie, jakie warunki muszą zostać spełnione, by roślina mogła wyrosnąć – układaliśmy na ten temat historyjki obrazkowe, które następnie opowiadaliśmy używając zdań złożonych oraz określeń czasowych typu: na początku, później, kolejno, na końcu. Weszliśmy również w rolę małych ogrodników – siejąc nasiona owsa zaprosiliśmy wiosnę do naszej sali.
Przeliczaliśmy, dokładaliśmy i odkładaliśmy elementy. Odwzorowywaliśmy rytmy, kontynuowaliśmy je i układaliśmy według własnego pomysłu. Rozpoznawaliśmy przedmioty na podstawie obrazków i podanej pierwszej sylaby nazwy. Uczestniczyliśmy w zabawach rytmicznych i muzycznych z przyborami (szarfami, obręczami, woreczkami gimnastycznymi itd.) lub bez nich.
W ciągu ostatniego tygodnia rozmawialiśmy głównie na temat wielkanocnych zwyczajów, symboli i potraw. Oglądaliśmy przedmioty kojarzące się w Wielkanocą i podawaliśmy ich nazwy. Oddzielaliśmy je też od tych kojarzących się z Bożym Narodzeniem. Rozmawialiśmy o tym, jak w naszych domach przygotowujemy się do Wielkanocy i co w niej najbardziej lubimy.
Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych dostosowywaliśmy swój ruch do zmieniającego się tempa, rytmu i melodii. Chętnie braliśmy udział w ćwiczeniach ruchowych.
Wykonaliśmy szereg prac plastycznych, w tym – nasze ulubione, kolorowe kury, które zaprosiliśmy do naszych domów na święta!
W całym tym przedświątecznym „szamieszaniu” nie zapomnieliśmy o…. kulinariach J W ramach cyklicznych zajęć kulinarnych COOKING IS FUN wykonaliśmy wielkanocne gniazdka ze świątecznymi jajkami! Wiemy, że wiele z nich, przed zjedzeniem, stanowiło ozdobę świątecznych stołów.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Przed nami kolejny miesiąc zabawy i nauki.
W miesiącu KWIETNIU zajęcia dydaktyczne i zabawy dzieci będą opierać się na tematach, których treści wynikają z obszarów edukacyjnych zawartych w postawie programowej wychowania przedszkolnego.
1. Na wsi
2. Praca rolnika
3. Chronimy środowisko
4. Kto ty jesteś?