A A+ A++ K K K

Grupa II

2020-03-24 21:10

Nauczycielki grupy II:

- pani Mariola i pani Agnieszka

Pomagać nam będzie pani Ania

 

MINĄŁ STYCZEŃ…

Za nami pierwszy miesiąc nowego roku. Na wszystkie kolejne życzymy wszystkim tego, co najpiękniejsze i najlepsze!

Miniony miesiąc rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie nazw pór roku. Zastanawialiśmy, jakie są najbardziej charakterystyczne zwiastuny nadejścia każdej z nich.

W dalszej kolejności kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania: Dlaczego babcia i dziadek są ważnymi osobami w życiu dziecka?; Kim są dla was babcia i dziadek?; Jak mają na imię?; Skąd wiemy, że dziadkowie też byli małymi dziećmi?; W co można bawić się z babcią i dziadkiem?; Co robicie najczęściej, będąc z babcią lub dziadkiem?; Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?

Przygotowywaliśmy się do święta babci i dziadka, a nasze starania zostały ukoronowane uroczystością w przedszkolu. Wcześniej sami robiliśmy prezenty dla naszych babć i dziadków. Cieszyliśmy się na myśl, że nasze babcie i nasi dziadkowie będą mogli doglądać kwiatki rosnące w wykonanych przez nas, glinianych doniczkach.

 

W kolejnych dwóch tygodniach kształtowaliśmy wartość dotyczącą sprawności fizycznej. Wiemy, że jest ona ważna dla zachowania zdrowia każdego człowieka.

Przypomnieliśmy sobie, gdzie można bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie. Dzięki temu, że spadło dużo śniegu (huurrraaa!!!!) mogliśmy badać śnieg i jego właściwości. Zastanawialiśmy się, jaki jest śnieg. Sprawdziliśmy to podczas eksperymentów. Uczyliśmy się pilnie obserwować ich przebieg i wyciągać wnioski. Ćwiczyliśmy kreatywność podczas malowania białą farbą na ciemnym tle. Rozmawialiśmy też o lodzie i… lodach. Rysowaliśmy wafelek i kulki po śladzie i kolorowaliśmy lody zgodnie z kodem. Podczas zabawy badawczej sprawdzaliśmy, jak powstaje lód i jakie są jego właściwości. Zastanawialiśmy się, czy lód tonie, czy pływa, a także który lód szybciej się roztopi. Oglądaliśmy zdjęcia rzeźb lodowych i zastanawialiśmy się, jak powstają.

Mieliśmy też możliwość spędzania wspaniałego czasu na placu zabaw – zjeżdżanie z górki, lepienie bałwana, bitwy na śnieżki i śnieżne anioły – wszystko to wywoływało salwy rozbrzmiewającego w ogrodzie  śmiechu!

Zimowe tygodnie to doskonały czas, by dzieci nauczyły się, jak dostosować ubiór do pogody, aby czuć ciepło i wygodę podczas zabaw na świeżym powietrzu, dlatego podczas rozmów w przedszkolu skupiliśmy się na tym zagadnieniu. Oglądaliśmy albumy o tematyce zimowej i obrazki przedstawiające zimowe ubrania. Podawaliśmy nazwy różnych części garderoby – również w języku angielskim.

Pamiętaliśmy również o ptakach. Wiemy, że pod grubą warstwą śniegu jest im trudno znaleźć pożywienie – stąd sami zadbaliśmy o to, by w czasie zimy nie zostały głodne. Nie tylko wsypaliśmy im ziaren do karmników… - łącząc smalec z ziarnami wykonaliśmy tłustą mieszankę, którą zawiesiliśmy na naszym placu zabaw. Podobne zabraliśmy do naszych domów. Z pewnością zasmakują naszym skrzydlatym przyjaciołom.

Pierwszy miesiąc tego roku był też okazją do hucznej zabawy. BAL KARNAWAŁOWY to impreza, na którą czekaliśmy wszyscy. Nawzajem zachwycaliśmy się  swoimi pięknymi strojami. Były księżniczki, biedronki, postaci z bajek, kowboje, policjanci, kotki, itp. Wspólne zabawy i pląsy odbywały się w rytmie tanecznych hitów. Wszystkim zabawom towarzyszyła radość, a cały bal karnawałowy przebiegł w wystrzałowej, serdecznej atmosferze i dostarczył nam niezapomnianych wrażeń.

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o babciach i dziadkach; o bezpiecznych zabawach zimowych; o prowadzeniu zdrowego stylu życia i aktywnym sposobie spędzania wolnego czasu, sposobach dbania o zdrowie w czasie zimy.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców. utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7; np. w trakcie pobytu w parku czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Proste zabawy w kalambury – pokazywanie ruchem, gestem wyglądu i sposobu poruszania się wybranego zwierzęcia, odgadywanie jego nazwy.
  • Oglądanie albumów rodzinnych, zwłaszcza zdjęć z czasów dzieciństwa / młodości dziadków.
  • Aktywny wypoczynek w miarę sprzyjającej pogody – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

Przed nami kolejny miesiąc zabawy i nauki.

W miesiącu LUTYM zajęcia dydaktyczne i zabawy dzieci będą opierać się na tematach, których treści wynikają z obszarów edukacyjnych zawartych w postawie programowej wychowania przedszkolnego:

 

1. Nasze ulubione baśnie – KRAINA BAŚNI – Jaś i Małgosia

2. Karnawał

3. Dawno, dawno temu

4. Kiedy patrzę w niebo

 

 

 

Kontakt

Przedszkole nr. 193
ul. Odyńca 61
02-644 Warszawa (Mokotów)

tel. 22 844-38-64
Copyright 2024 Przedszkole 193