Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 14.02.2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym włączone jest w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i odbywa się przede wszystkim w formie zabawy. Stwarzamy warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego, m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w języku angielskim, wspólną lekturę książeczek, włączenie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek oraz materiałów audiowizualnych.
Elementy języka nowożytnego (angielskiego) realizowane podczas różnych sytuacji codziennych ( IV, 21):
W ramach zajęć z języka angielskiego dzieci ze wszystkich grup będą uczyły się rozwijać swoje sprawności językowe poprzez poznawanie słownictwa języka funkcjonalnego i sytuacyjnego, co będzie stymulowało ich komunikację werbalną i niewerbalną.
Praca w grupie podczas zajęć ma na celu rozbudzenie zainteresowania językiem obcym oraz naukę współpracy i stymulowanie zdrowego współzawodnictwa podczas gier językowych.
ENGLISH
I, II, III
DECEMBER
Month |
Topic |
Skills |
DECEMBER |
„Winter is coming” |
- a head, a nose, a neck, arms, hands, legs, eyes, ears, hair, a tummy, feet, mouth, - on, in, under, - small, big, warm, cold, white, black, open, close, - winter, snow, - Christmas Counting Song, Dream English Kids, source: Spotify, - Christmas Presents, Katarzyna Niemiec, - When it is snowy, Katarzyna Niemiec, - Santa Claus, a Christmas Tree, a bauble, a present, reindeer, |
PLAN NA STYCZEŃ
GRUPA I, II, III
MIESIĄC |
TEMAT |
CELE |
Grudzień |
„My family and friends” |
- nauka słownictw a związanego z zimą - nauka słownictwa i zwrotów odnoszących się do członków rodziny - nauka piosenki tematycznej - nauka wyliczanki tematycznej |