Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 14.02.2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym włączone jest w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i odbywa się przede wszystkim w formie zabawy. Stwarzamy warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego, m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w języku angielskim, wspólną lekturę książeczek, włączenie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek oraz materiałów audiowizualnych.
Elementy języka nowożytnego (angielskiego) realizowane podczas różnych sytuacji codziennych ( IV, 21):
W ramach zajęć z języka angielskiego dzieci ze wszystkich grup będą uczyły się rozwijać swoje sprawności językowe poprzez poznawanie słownictwa języka funkcjonalnego i sytuacyjnego, co będzie stymulowało ich komunikację werbalną i niewerbalną.
Praca w grupie podczas zajęć ma na celu rozbudzenie zainteresowania językiem obcym oraz naukę współpracy i stymulowanie zdrowego współzawodnictwa podczas gier językowych.
W MIESIĄCU MARCU NAUCZYLIŚMY SIĘ – ściągawka dla rodziców:
March (grupa II, III, IV)
Basics:
Songs:
'Left hand, right hand” Dream English Kids, source: Spotify
„Shake it out” , Dream English Kids, source: Spotify
March (grupa I)
Basics:
Songs:
'Left hand, right hand” Dream English Kids, source: Spotify
„The wheels on the bus” Super Simple Songs, source: Spotify
ZAŁOŻENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
April (grupa II, III, IV)
Cele:
April (grupa I)
Cele: