Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 14.02.2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym włączone jest w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i odbywa się przede wszystkim w formie zabawy. Stwarzamy warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego, m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w języku angielskim, wspólną lekturę książeczek, włączenie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek oraz materiałów audiowizualnych.
Elementy języka nowożytnego (angielskiego) realizowane podczas różnych sytuacji codziennych ( IV, 21):
GRUPA I
- wprowadzenie słownictwa związanego ze zwierzętami hodowlanymi i wiosną
- wprowadzenie słownictwa związanego z Wielkanocą
GRUPA II
- słownictwo: winter, snow, snowflake, snowball, Santa Claus, Christmas, Snowman, Chrismtas Tree, Reindeer
- piosenki: Little Snowflake, Hello, Reindeer, Where is Santa?, I'm A Little Snowman, Snowflakes, snowflakes
- zabawy: Santa`s present
GRUPA III
- słownictwo: I am angry, I am sad, I am happy...
- piosenka: Feelings and Emotions
- zabawa: Feelings card,
GRUPA IV
- słownictwo: I love you, I like you, Thank you, heart; wprowadzenie nazw miesięcy;
- piosenka: Skidamarink, The months chant
- zabawa: Learn the months; Skidamarink a dink dink; Calendar